fredag 14. mars 2014

Kjempe cupcake pinata/skål

I dag måtte jeg prøve meg på en "giant cupcake pinata" :) og her kommer fremgangsmåten :)



Smelt 400gr kokesjokolade over vannbad eller i microen. Jeg bruker microen på full effekt i 30 sek om gangen- ta den ut og rør mellom hver gang så den ikke svir seg. 


Jeg har brukt en giant cupcake form i silikon 


Tøm litt sjokolade oppi forma og snurr den rundt og rundt så sjokoladen får fordelt seg over hele forma 



Når begge formene er dekt , settes de i kjøleskapet i til sjokoladen er stivna, ca 10-15 min. 


Ta de ut og ta en ny runde med sjokolade :) 


Settes så inn i kjøleskapet igjen til formene er stivna helt. Mine sto 1/2 time. 

Løsne kantene forsiktig og dra forma av. Prøv å ikke ta utpå selve sjokoladeforma da det fort blir fingermerker :p 



Lim litt pynt på toppen/lokket og fyll bunnen med godteri :)  Dersom du vil ha pinata, limer du lokket på med smelta sjokolade :) 

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar